5 exercitii pentru a-ti imbunatati acuitatea vizuala

Distanța acuității vizuale

Pentru ca dispozitivele digitale au devenit indispensabile vietii noastre atat la serviciu, cat si acasa, perioada de expunere la acestea a crescut, ajungandu-se in medie la ore pe zi. In urma focalizarii privirii pe un monitor pentru perioade de timp indelungate, mai mult de 3 ore pe zi, fara intrerupere, acuitatea vizuala are de suferit. Acuitatea vizuala reprezinta capacitatea de a distinge un obiect la o distanta fixa si de a-i aprecia forma, dimensiunea, conturul si detaliile.

Deteriorarea sanatatii ochilor are repercursiuni asupra vietii de zi cu zi influentand: capacitatea de a conduce autovehicule, de a scrie, de a citi, de a bioptron în oftalmologie deplasa si orienta in spatiu. In acest articol vei afla 5 exercitii pentru a-ti imbunatati acuitatea vizuala si cauzele acesteia.

Cauzele scaderii distanța acuității vizuale vizuale Cauzele scaderii acuitatii vizuale sunt numeroase, distanța acuității vizuale mai frecvente fiind: Expunerea la ecranele device-urilor Expunerea la ecranele device-urilor telefoane mobile, tablete, laptop-uri poate afecta in timp acuitatea vizuala.

Motivul este ca pentru a vedea un obiect de aproape, ochii folosesc mai multe zone musculare, iar timpul indelungat in fata device-urilor enumerate mai sus ii suprasolicita.

Determinarea acuității vizuale – Pagina de Nursing

Clipirea rara Atunci cand esti foarte atent la un anumit obiect ecranul laptop-ului, hartii, cartiexista o tendinta de a clipi mai rar. Clipirea rara duce la o slaba lubrifiere a ochilor si chiar uscarea acestora.

In cele din urma, se poate ajunge la scaderea acuitatii vizuale. Clipitul regleaza glandele lacrimale, iar lichidul lacrimal umezeste ochii si ii curata de impuritati. Daca totusi ochii continua sa fie uscati, puteti apela la utilizarea de lacrimi artificiale, mai ales cele care nu au in compozitie conservanti sunt foarte bine tolerate si ajuta la refacerea filmului lacrimal.

Acest fapt determina o scadere a acuitatii vizuale daca nu iei masuri.

DETERMINAREA ACUITĂŢII VIZUALE - Distanta pentru masurarea acuitatii vizuale

De altfel, majoritatea electronicelor moderne tableta, calculator, telefon, TV emit lumina albastra, care in timp, scade acuitatea vizuala si prin expunerea regulata la acestea contribuie la aparitia unor afectiuni oftalmologice, cum sunt cataracta sau degenerescenta maculara. Supraexpunerea la lumina albastra poate cauza leziuni retiniene prin absorbtia acestei lumini de catre pigmentii maculari luteina si zeaxantinaprovocand degenerarea si chiar moartea celulelor retiniene cu aparitia de leziuni severe si ireversibile precum degenerescenta maculara legata de varsta.

Daca aceasta expunere la lumina albastra produce efecte benefice pe timpul zilei precum cresterea atentiei, a timpului de reactie si a dispozitiei, nu acelasi lucru se intampla si noaptea.

test de atenție vizuală

Astfel ca la persoanele distanța acuității vizuale lucreaza noaptea la calculator poate aparea reducerea secretiei de melatonina distanța acuității vizuale perturba ritmul somn-veghe insomnii. Se recomanda sa evitam folosirea device-urilor electronice cu ore inainte de a merge la culcare, iar pentru cei care lucreaza in ture viziunea depinde de creier noapte sa foloseasca lentile de protectie care blocheaza lumina albastra.

Afectiunile oculare preexistente: conjunctivitele, cataracta, glaucomul, degenerescenta maculara senila, traumatismele oculare, dezlipirea de retina etc.

copii sub șase luni de vedere

Cresterea incidentei afectiunilor metabolice care afecteaza si acuitatea vizuala hipertensiune arteriala, diabet, tulburari endocrine etc. Predispozitia genetica Varsta Neutilizarea ochelarilor de vedere sau ai celor distanța acuității vizuale soare Ochii trebuie protejati de razele solare, cu ajutorul lentilelor heliomate in cazul purtatorilor de ochelari de vedere sau prin ochelari de soare cu protectie UV care folosesc lentilele polarizate pentru blocarea reflexiilor orbitoare.

Alimentatia dezechilibrata si carentele de vitamine si minerale Este indicat ca din dieta ta sa nu lipseasca: Alimentele bogate in luteina si zeaxantina oua, varza, spanac Fructele galben-portocalii si legumele care contin beta caroten, precursor al vitaminei A morcovi, mango, piersici, caise, ananas, mere, pere Fructele si legumele bogate in vitamina C si antioxidanti portocale, capsuni, afine, rosii, ardei verzi, broccoli etc.

Alimentele bogate in vitamina E migdale, avocado, alune, fistic, nuci, seminte de floarea-soarelui Alimente bogate in Omega 3 si Omega 6 : peste, ulei masline etc. Exista si suplimente nutritive care au in compozitie nutrienti, antioxidanti, extracte din plante, minerale, vitamine si oligoelemente care sustin sanatatea aparatul vizual.

Determinarea acuitatii vizuale

Acestea ajuta la cresterea acuitatii vizuale pe timp de noapte si a capacitatii de distingere a culorilor, protejeaza circulatia capilara si venoasa de la nivelul ochilor si reduc stresul oxidativ de la nivel ocular radiatii UV. In final, iti prezentam si cele 5 exercitii pentru a-ti imbunatati acuitatea vizuala: Exercitiul pentru antrenarea muschilor oculari prin focus gradual Primul exercitiu pe care ti-l recomandam pentru antrenarea muschilor ochilor si imbunatatirea acuitatii vizuale este unul foarte usor.

Aseaza-te intr-o pozitie confortabila si ia un creion in mana.

cum să vă readuceți vederea

Tine-l vertical si apropie-l de fata. Focuseaza varful pixului timp 3 secunde, iar apoi intinde usor mana ca pixul sa se departeze de fata ta, in timp ce mentii varful focusat. In acelasi mod, apropie mana gradual. Repeta pasii de mai sus pentru minute. Exercitiul pentru antrenarea muschilor oculari prin focus instant Acesta este un exercitiu de minute.

Din nou, aseaza-te intr-o pozitie confortabila. Focuseaza-ti privirea pe ceva foarte apropiat de ochi, iar apoi timp de secunde pe ceva aflat la metri de tine. Repeta aceasta miscare pentru aproximativ minute. Acest exercitiu va fortifica muschii oculari si iti va imbunatati vederea generala, de apropiere si de la distanta. Exercitiul pentru relaxarea muschilor oculari Acest exercitiu pentru relaxarea muschilor oculari este placut si util totodata. Tot ce trebuie sa faci este sa iti pui palmele pe ochi, sa inspiri si sa expiri profund si sa iti relaxezi muschii oculari.

Urmareste-ti respiratia, bucura-te de acest repaus vizual si multumeste-le distanța acuității vizuale pentru toate lucrurile, oamenii si locurile frumoase pe care le poti vedea cu ajutorul lor.

V-ați gândit vreodată să faceți un test de vedere? Faceți-l aici!

Exercitiul de clipire constienta De multe ori, esti foarte atent la actiunea pe care o realizezi si uiti sa clipesti. De aceea, un exercitiu de clipire constienta te va ajuta mai distanța acuității vizuale decat crezi!

Pentru 2 minute clipeste la fiecare secunde si observa cum iti simti ochii. Apoi, nu clipi cate 30 de secunde in urmatoarele 2 minute. Repeta acesti pasi de 4 ori si vezi cum te simti. Exercitiul optului intors Ultimul exercitiu este unul distractiv! Tot ce trebuie sa faci este sa iti imaginezi cifra 8 intoarsa pe orizontala in fata ta, la o distanta de metri, si sa urmaresti conturul cifrei de 5 ori intr-un sens, apoi de 5 ori in cealalt sens.

Acuitatea vizuală normală este AV=5/5=1.

Daca iti este dificil sa faci acest joc de imaginatie, gandeste-te ca ai un laser cu care desenezi cifra 8 si iti va fi mai usor. Acestea au fost cele 5 exercitii pe care ti le recomandam pentru sustinerea acuitatii vizuale. Daca intampini probleme de vedere grave, te sfatuim sa ceri sfatul unui medic specialist care iti va da diagnosticul si tratamentul potrivit afectiunii tale.